Už jste slyšeli o nákupním svátku zvaném Black Friday? Divili bychom se, kdyby ne, obzvlášť když plno obchodů spouští své kampaně už několik týdnů dopředu a rozhodně na nich nešetří. Právě tento den každoročně odstartovává vlnu enormních slev, které představují oficiální začátek předvánoční horečky.
- Black Friday má kořeny ve světě ekonomiky
- V Česku zatím ještě novinka
- Letos zažijí největší příval zákazníků hlavně eshopy
I když jsme se s konceptem Black Friday stihli seznámit asi všichni, o jeho historii se toho u nás ví zatím pomálu. Jak se k nám tento svátek vlastně dostal?
Black Friday má kořeny ve světě ekonomiky
Pojem Black Friday neboli Černý pátek se poprvé objevil v roce 1869, a to ve spojitosti s panikou, kterou na americkém kontinentu vyvolal gigantický pokles cen zlata. Použití tohoto výrazu v souvislosti s nakupováním má ale spojitost s jinou krizí, která Ameriku potkala o šedesát let později – krachem na burze v New Yorku.
Po této finanční katastrofě hledali obchodníci způsob jak v zákaznících probudit nákupního ducha, a tak zaplnit pokladny. A to se jim podařilo skrze den plný slev, který od té doby každoročně připadá na den následující po Dni díkůvzdání, tedy konkrétně čtvrtý pátek v listopadu. Proč právě tento den? Protože začíná nejvýdělečnější období v roce, jelikož se lidé vydávají na nákupy spojené s dalším obrovským svátkem, a tím jsou Vánoce. Přestože už obchodníci “černopáteční” slevy obvykle nechystají kvůli žádné krizi, název Black Friday se uchytil natolik, že ho používáme dodnes.
V Česku zatím ještě novinka
Navzdory tomu, že historie Black Friday sahá až do minulého století, v České republice je zatím ještě novinkou. Avšak zájem o tento svátek u českých zákazníků každým rokem narůstá. O to se přičinili zejména velcí prodejci s elektronikou a domácími spotřebiči, jako je Alza, Datart nebo Planeo Elektro.
U nich v tuto dobu ceny některého zboží klesají třeba i na třetinu své původní ceny, což už se opravdu vyplatí. Nejde však pouze o elektroniku, do této akce se zapojují už i běžné supermarkety, drogerie nebo obchody s módou či nábytkem, takže je rozhodně o co stát.
Jelikož je Den díkůvzdání svátkem, který není určený přesným datem, tak i Černý pátek nikdy nevychází na ten stejný den. Abyste nepropásli jedinou slevu, prozradíme vám, že Black Friday 2021 vychází na 26. listopad! Velkou výhodou pro vás může být to, že v řadě obchodů akce neprobíhají pouze v tento den, ale celý týden, takže budete mít na nákupy spoustu času! Nezapomeňte tedy pravidelně sledovat akční letáky s Kimbinem, abyste si mohli předem naplánovat vánoční nákupy a dostat ty nejlepší kousky za jedinečnou cenu.
Letos zažijí největší příval zákazníků hlavně eshopy
Asi vám nemusíme říkat, že v současné době je více než pravděpodobné, že se lidem do kamenných obchodů o Černém pátku nebude chtít tolik jako v předchozích letech. Jak se během letošní pandemie více a více ukazuje, nakupování online je momentálně tou nejbezpečnější variantou.Dá se tedy předpokládat, že pro zákazníky bude nejatraktivnější zboží, které si budou moci koupit přímo ze svého domova. Samozřejmě zatím nevíme, kam se bude situace a s ní související opatření ubírat na konci listopadu. Pokud by ale zdravotní rizika stále přetrvávala, určitě byste se měli držet zásad bezpečného nakupování, a to nejen během Black Friday, ale samozřejmě i dnes.