V Americe se Black Friday považuje za největší nákupní událost už celé roky, a tak jsou nákupy vánočních dárků v tomto období prakticky tradicí. Lidé neváhají vystát desetimetrové fronty a strávit celý den mačkáním se v davu, jen aby nakoupili zboží za co možná nejnižší cenu. V Evropě je Černý pátek zatím ještě novinkou, každým rokem se mu však daří přilákat více a více zákazníků, a to nejen u nás, ale i v okolních zemích. Co zahraniční zákazníci nakupují nejvíce a kolik peněz během Black Friday utrácejí?
- Němci milují oblečení a elektroniku
- Rakousko je na tom podobně
- Poláci staví na první místo vzhled
- Italové rádi sportují
Němci milují oblečení a elektroniku
Když se podíváme na statistiky z loňského Black Friday, tak zjistíme, že se ve většině evropských zemí prodalo nejvíce oblečení, a Německo není žádnou výjimkou. Kdo by také dokázal odolat obrovským výprodejům, kdy si i ty nejmodernější kousky můžete pořídit za polovinu nebo dokonce třetinu původní ceny? Němci samozřejmě nakupovali více než jen oblečení. Do košíku často přihodili také boty, elektroniku a dokonce i šperky, na které se v řadě obchodů Black Friday slevy vztahovaly také. V průměru Němci v obchodech nechali 211 €, což je v přepočtu skoro pět a půl tisíce korun.
Rakousko je na tom podobně
Oblečení a obuv patří mezi nejoblíbenější položky na nákupních seznamech i v Rakousku a hned za nimi je pochopitelně i elektronika. Během Black Friday elektro totiž seženete za opravdu nízké ceny, takže kdo celý rok váhal s nákupem chytré televize nebo nového herního počítače, razí v tento den do obchodů a nakupuje o sto šest. Na rozdíl od sousedních zemí se v Rakousku během Černého pátku výrazně utrácí i za hračky a vánoční dárky. Celkem za tyto položky zaplatí v průměru 150 €, což dělá necelé čtyři tisíce korun.
Poláci staví na první místo vzhled
Jak už jsme zmínili, móda se v rámci Black Friday prodává nejvíce a ani Polsko v tomto případě není žádnou výjimkou. Ve skutečnosti tu produkty spojené s vzhledem a krásou zabírají první tři příčky nejprodávanějšího zboží za loňský Black Friday, a to nejen v rámci oblečení a obuvi, ale také kosmetiky a parfémů. Mimo to si Poláci odnesli domů také elektroniku a nejrůznější domácí spotřebiče jako například pračky, sušičky, ledničky a multifunkční mixéry, přičemž v obchodech průměrně nechali 663 zł, což jsou skoro čtyři tisíce korun, takže jsou na tom z hlediska utrácení téměř stejně jako v Rakousku.
Italové rádi sportují
Ani Italové se během Černého pátku nedrží zpátky. Sortiment nejžádanějšího zboží je tu víceméně podobný jako v předchozích státech, takže ve většině nákupních košíků nechybí oblečení, obuv, elektronika ani drogerie a kosmetika. V čem se však Italové od ostatních národností liší, je to, že Black Friday slevy hojně využívají také k nákupu sportovních potřeb. Často si domů vozí například horská kola a posilovací stroje nebo také drobné příslušenství jako fitness náramky a sportovní oblečení. Z hlediska utrácení jsou na tom podobně jako Němci, z obchodů totiž odcházejí zhruba o 200 € lehčí – průměrně tedy v přepočtu utratí něco přes pět tisíc korun.